Visar inlägg med etikett träd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träd. Visa alla inlägg

måndag 24 juli 2023

Kommunen: Solceller inte skäl ta ner träd

Att ett träd på kommunal mark skymmer solcellerna för en husägare är inte ett skäl för kommunen att ta ner det. Detta förtydligar kommunen från och med 1 juli i sina bestämmelser om nedtagning av träd.

tisdag 27 februari 2018

Regler för att ta ner träd blir tydligare

Bild: Pixabay

(Uppdaterad 12 mars)
Reglerna för när kommunen går med på att ta ner träd på kommunal mark ska bli tydligare. Det har samhällsbyggnadsnämnden beslutat. Syftet är att minska antalet ansökningar om att få ta ner träd, då dessa oftast ändå får avslag.