torsdag 28 juli 2022

Dogparks grundare jagar investerare i TV

Uppdaterad 8 oktober /
I våras medverkade entreprenören och Dogparks grundare Ramona Byrö från Uddevalla i TV4:s version av The Apprentice. I höst kan vi även se henne i SVT:s Draknästet där hon ska sälja in sin idé om expansion av konceptet Dogpark.

Ramona Byrö på pressbild från TV4 för programmet The Apprentice.
Foto: Jakob Dahlström / TV4

"Så kul och häftig upplevelse! Vi är så stolta att ha blivit utvald och fått denna chansen att pitcha inför några av landets starka förebilder vad gäller företagare och investerare", skriver Ramona Byrö på Instagram.

Dogpark Uddevalla
Foto: Jörgen Andersson

Hon öppnade hundaktivitetsparken Dogpark Uddevalla vid vägen mot Bjursjön för ett drygt år sedan, och är även grundare av och VD för Franchisetorget, en mötesplats och hjälp för både franchisegivare och franchisetagare.

Ambitionen med Dogpark är förutom utveckling av anläggningen i Uddevalla att skapa ett franchisekoncept som ska spridas stort.

- Målet är 30 enheter i Sverige, vilket jag egentligen tycker är lågt räknat. Sen vill vi även ta oss utanför landet, har Ramona Byrö tidigare berättat för Tidningen Näringslivet i Uddevalla.

En expansion kräver dock investerare som kan gå in med kapital. I The Apprentice tävlade Ramona mot elva andra entreprenörer men lyckades inte bli den som blev ensam kvar och vinnare av en miljoninvestering.

Arrangerad pressbild med de fem investerarna bredvid varandra.
Bild: SVT

I Draknästet gäller det att sälja in sin idé - "pitcha" - för fem investerare och försöka få dem att gå in med pengar och delägarskap i företaget.
---






Tidningen Näringslivet i Uddevalla nr 3 2022


8 oktober:
Facebookinlägg från Dogpark: